آموزش بك آپ گرفتن و بازيابي اطلاعات در اس كيو ال

تهيه فايل پشتيبان در sql

 

 

در اين روش شما مي توانيد از ساختار ديتابيس و همچنين ديتاهاي ذخيره شده در آن فايل پشتيبان تهيه كنيد و آن ها را به كامپيوتري ديگر منتقل كنيد، پسوند اين نوع فايل bak.است.

 

 

  • بك آپ گرفتن از ديتابيس:

 

نرم افزار اس كيو ال خود را باز كنيد در شاخه Databases روي نام ديتابيسي كه مي خواهيد از آن بك آپ بگيريد راست كليك كرده و در زير شاخه Tasks روي گزينه Back Up… كليك كنيد.

 picture1

در پنجره باز شده در قسمت Destination يك مسير به صورت پيش فرض براي ذخيره فايل بك آپ وجود دارد در صورت تمايل مي توانيد آن را پاك كنيد ومسير دلخواه خود را بدهيد، حال دكمه ok را بزنيد يك پيغام مبتني بر موفقيت آميز بودن عمليات نمايش داده مي شود، فايل بك آپ در مسيري كه مشخص كرديد ذخيره شد.

picture2

 

 

 

  • بازيابي اطلاعات ديتابيس:

 

براي بازيابي فايل پشتيبان روي سيستمي كه مي خواهيد اطلاعات را بازيابي كنيد نرم افزار ديتابيس را باز كنيد يك ديتابيس هم نام با ديتابيسي كه از آن بك آپ گرفتيد بسازيد سپس روي آن راست كليك كرده واز زير شاخه هاي Tasks زير شاخه Restore و بعد گزينه Database را بزنيد.

 picture3

 

در پنجره باز شده گزينه From device را انتخاب كنيد دكمه روبروي آن را بزنيد. به مسير فايل بك آپ برويد و آن را انتخاب كنيد. مسير فايل در قسمت select the back up sets to restore قرار مي گيرد، تيك مربوط به آن را بزنيد در قسمت بالا سمت چپ يك گزينه به نام Options وجود دارد آن را بزنيد

 picture4

در تب Options تيك overwrite th existing database بزنيد و ok كنيد.

 picture5

وارد ديتابيس شويد مي بينيد كه تمام جدول ها و اطلاعات ذخيره شده در آنها و همچنين storeprocedure ها وساير مواردي كه در ديتابيس داشتيد دوباره برگردانده شده اند.

دیدگاه ها بسته شده است