تکنولوژی DNR در دوربین مداربسته

تکنولوژی DNR چیست؟

DNR در دوربین مداربسته یک مکانیزم بهبود دهنده تصویر است که به کاهش نویز الکترونیکی کمک می کند. اصطلاح DNR مخفف سه واژه Digital Noise Reduction به معنای کاهش نویز دیجیتال است.

تکنولوژی  DNR یا( کاهنده دیجیتال نویز) یتکنولوژی است که در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد .

نویز تصویر در دوربین های مداربسته انواع متفاوتی دارد. اما رایج ترین آن نویز مربوط به نسبت سیگنال به نویز دوربین (S/N) است که در صورت کم نور بودن خود را به صورت نقطه های کوچک در تصویر نشان میدهد. مکانیزم DNR با شناسایی دیجیتال این نویز در کاهش آن تاثیر میگذارد.

این مکانیزم از طریق پروسسس زنده تصویر نویزایجاد شده در تصویر را تشخیص میدهد و آن را با رنگ نقاط کناری یکسان سازی می کند . در نتیجه هرچه تصویر شما یکپارچگی رنگی بیشتری داشته باشد تاثیر DNR بر روی آن بیشتر خواهد بود.

3D DNR چیست؟

3D DNR تکنولوژی DNR قدیمی را یک پله ارتقا میدهد. تکنولوژی 3D DNR نه تنها نویز فریم به فریم را انجام میدهد بلکه نویز هر نقطه در فریم را نیز بهبود میدهد .

در این روش هر پیکسل با پیکسل کناری سنجیده شده و نویز ناخواسته را از بین میبرد این تکنولوژی کل تصویر را پردازش کرده و عکسی باکیفیت و واضح را ارائه می‌دهد.

مزایای 3D DNR

3D DNR قابلیت و مزایایش بسیار بیشتر از تکنولوژی DNR است.

  1. 3D DNR سیگنال‌های واضح‌تری نسبت به DNR تولید می‌کند.
  2. دوربین‌هایی که از تکنولوژی 3D DNR استفاده می‌کنند، عکس های کناسب تر و شفاف تری برای تشخیص چهره ارائه میدهد .
  3. تکنولوژی 3D DNR با کاهش نویزها، حرکت نویز ها را کاهش میدهد و عمل موشن دیتکشن راحت تر انجام میشود
  4. از تکنولوژی dnr در دستگاه پارکینگ و نیز نرم افزار پارکینگ برای تشخیص پلاک خودرو و نیز استفاده از راهبند هوشمند بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
کیان اکبرپور
کیان اکبرپور هستم معتقدم همیشه با کمی فکر کردن راه کار های مناسبی را میتوان خلق کرد عاشق کار گروهی هستم.

دیدگاه ها بسته شده است