جانمایی مکان مناسب دوربین پلاک خوان در پارکینگ های سواری

  • جانمایی مکان مناسب دوربین پلاک خوان در پارکینگ های سواری

برای جانمایی مکان مناسب دوربین پلاک خوان در پارکینگ خودروهای سواری شهری با دانستن مطالب قبلی چند جانمایی مناسب دوربین پلاک خوان  در پارکینگ سواری جانمایی دوربین پلاک خوان پارکینگ سواری را انجام میدهیم ، 

زمین دارای شیب صفر است

سایز کانکس 3متر طول و 1.5متر عرض

پنجره های کانکس در ابتدا یا انتهای کانکس میباشند

از دوربین 3.6به10 استفاده میشود

رزولوشن دوربین بر روی 1 و2 مگاپیکسل است

نوع تکنولوژی تصویر H265 است .

نمونه جانمایی دوربین پلاک خوان 1 :

خودروها: سواری

امکان جانمایی دوربین به موازات کانکس: وجود دارد

پنجره های دریافت کارت و قبض: در ابتدای کانکس

جانمایی دوربین پلاک خوان در پارکینگ سواری

جانمایی دوربین پلاک خوان در پارکینگ سواری

جانمایی دوربین پلاک خوان پارکینگ سواری در سیستم کنترل تردد هوشمند :

لاین حرکت پلاک خودرو چیست : اندازه سایز پلاک خودرو 0.5 متر است پس ما برای اینکه بتوانیم همه ارقام و حروف روی  پلاک را از اولین حرف تا آخرین حرف را ببینیمباید از بتدا تا انتهای پلاک را داشته باشیم. ولی لاین حرکت پلاک فقط همین اندازه نیست و بیشتر است، در جانمایی دوربین پلاک خوان ما باید دوربین را جایی نصب و جانمایی کنیم که چنانچه خودرویی با فاصله حداقل یا حداکثر حرکت کرد بازهم دوربین پلاک خوان بتواند ارقام و حروف آن پلاک را  هم در هنگام توقف شناسایی کند. در مثال بالا لاین حرکت پلاک را باید 1 متر در نظر گرفت.

دوربینهای وریفوکال با لنز زاویه دید 30درجه زوم و زاویه کافی برای شناسایی پلاک را برای ما فراهم میکنند بنابراین در این جانمایی بحث ما مربوط به دوربین وریفوکال با تنظیم کیفیت روی 1 و 2 MP در حالت زوم (زاویه دید 30 درجه) است .

مهمترین نکته در جانمایی دوربین اینست که آیا امکان نصب دوربین در روی خط موازی منتهی به کانکس وجود دارد ؟ اگر این امکان وجود داشته باشد دیگر نیاز نیست فکری برای حذف گوشه های کانکس از تصویر بکنید ، مشخص است که در وضعیتی که مجبور باشیم دوربین را به عقبتر از خط راست کانکس یا اتاقک ورودی خروجی پارکینگ نصب کنیم دوربین برای حذف حاشیه های اتاقک یا  کانکس پارکینگ باید عقب نصب گردد تا با کم شدن زاویه ، برد مفید دید دوربین را بیشتر کنیم در عوض برد مفید کمتر خواهد شد.

با توجه به اینکه فرضا امکان جانمایی دوربین به موازات خط منتهی به کانکس امکان جانمایی دارد کار را ادامه میدهیم، بهترین مکان برای نصب دوربین جایی است که برد دور بیشتر را ببیند و در هنگام توقف کامل خودرو دوربین بتواند پلاک را مشاهده و تشخیص دهد، یعنی اینکه زاویه ای که لنز دوربین با مرکز پلاک دارد از 45 درجه کمتر باشد:

با دوربین 1MP :

فاصله 2.20 متری لبه کانکس

فاصله 3.20 متری از پلاک خودرو

برد مفید : 9.5 متر (9.5 متر قبل از توقف پلاک مشاهده میگردد)

با دوربین 2MP :

فاصله 2.20 متری لبه کانکس

فاصله 3.20 متری از پلاک خودرو

برد مفید : 16.5متر (16.5متر قبل از توقف پلاک مشاهده میگردد)

ارتفاع دوربین از سطح زمین در این حالت با توجه به فاصله دوربین از پلاک خودرو که 3.20 متر است با توجه به دیاگرام  حداقل در ارتفاع 40 سانتیمتری (زاویه صفر درجه) بهترین حالت در ارتفاع 3.30 متر (زاویه 45 درجه) خودروهای پیکان وانت یا پژو 206 و از این گونه که در ارتفاع قرار گرفتن دوربین مانع از مشاهده کامل پلاک بدلیل وجود سپر بالای پلاک میشود وجود بوم راهبند در ارتفاع قرار دادن دوربین را مشکل ساز میکند، لذا حدالمقدور زاویه دوربین با پلاک را در ارتفاع به صفر درجه نزدیک کنید یا زاویه حداکثر 30 درجه استفاده شود:حداکثر در ارتفاع 1.90 متری.

جانمایی دوربین پلاک خوان پارکینگ سواری

دیدگاه ها بسته شده است