دلایل استفاده کردن از دوربین IP

در خیلی از پروزه های نظارتی تصویری انتخاب نوع دوربین باعث ایجاد مشکل است . زیر ساخت مورد نیاز نوع و قیمت دوربین IP و آنالوگ با هم تفاوت های زیادی دارد .در این نوشته سعی شده چند دلیل را برای انتخاب نوع دوربین با توجه به انتظارات را نوشته شده است .

رزولوشن بالا :

دوربین های آ پی محدو دیت کیفیت تصویر در دوربین های آنالوگ را ندارد برا مثال یک دوربین 5 مگا پیکسل قادر به ارائه تصویری ده برابر بزرگتر از با کیفیت ترین دوربین آنالوگ را دارد .

بزرگتر ین تصویری که دوربین انالوگ میدهد 480*704 است که این میزان در دوربین های ای پی برابر 26 پیکسل است و این به این معنی است که تصاویر بزرگتری را از یک محیط یکسان نشان میدهد که این خود موجب استفاده از تعداد دوربین کمتر در پروژه برای نظارت است .

راحتی در نصب و راه اندازی:

بر خلاف دوربین های آنالوگ میتوان دوربین های تحت شبکه را با یک کابل شبکه در محیط نصب نمود و دیگر نیاز نیست برای تامین برق دوربین از منبع تغذیه استفاده نمود چرا که میتوان از امکان POE در این موارد استفاده کرد. نکته مهم دیگر برای دسترسی به برخی امکانات دوربین مثلا زوم کردن یا فوکوس کردن دیگر نیازی به انجام این کار روی دوربین نیست و نرم افزار های رابط کاربری دوربین ها به سادگی آن را انجام داد .

 کاملا دیجیتال بودن:

برای انتقال تصویر در فرمت ها دستگاه های دیگر به دلیل دیجیتال بودن آن افت تصویری ایجاد نشده و این نقطه مقابل دوربین های انالوگ است . فرمت های جدیدی که دوربین های تحت شبکه در محیط های گوناگون مثل پارکینگ ها به منظور امکان نرم افزار هوشمند پلاک خوان که ارئه میدهند این امکان را ایجاد میکند تا با عدم انتقال تصاویر ثابت حجم کمتری از پهنای باند را اشغال میکند .

هوش دوربین :

دوربین های IP می توانند علاوه بر ارنتقال تصاویر امکانات بیشتری ارائه کنند. پردازشگر طراحی شده در این دوربین ها می تواندکار و زحمت که بر کاربر وارد می شود را تا حدقابل ملاحظه کاهش دهد، اطلاعات مهم در طول کار را منتقل کند و راندمان سیستم نظارت تصویری را بالاتر ببرد .با فعال کردن امکان تشخیص جابجایی ، این دوربین ها می توانند هر رخدادی در صحنه را بلافاصله تشخیص و به مدیر یا اپراتور اعلام کند. یک سیستم هشدار داخل دوربین ها ایجاد شده که در صورت اخلال در روند عملکرد دوربین به سرعت هشدار داده میشود.قابلیت مهم دیگر دوربین ها امکان تشخیص خط جابجایی است. این قابلیت می تواند یک خط مجازی از حرکت تمام اجزای در حال حرکت تصویر را ترسیم نماید تا بتوان هر رخ داد را به راحتی دنبال کرد.امکان های دوربین های IP می تواند با اضافه کردن آپشن دیگر افزایش یابد.

یکپارچگی کامل:

در دروبین های ای پی انتقال حرکت یا ptz انتقال صدا و تصویر و همچنین برق مصرفی دوربین همه تنها با اتصال یک کابل امکان پذیر است. این به معنی کاهش هزینه مصرفی راحتی نصب و اجرا و یکپارچگی سیستم را در بر خواهد داشت . در یک دوربین اسپید دام انالوگ برای کنترل چرخش و حرکت دوربین نیازمند یک کابل جداگانه است. اگر مایل باشید صدا را هم ضبط کنبد مجددا یک کابل دیگر هم تباید در نظر بگیرید . باید در نظر بگیرید این کابل ها علاوه بر دو کابل انتقال تصویر و منبع تغذیه است . علاوه برهزینه کمتر ایجاد زیر ساخت در دوربین های تحت شبکه امکان یکپارچه سازی بیشتر وجود دارد .شما میتوانید با اضافه کردن آپشن های اضافی امکان باز و بسته کردن گین ورود و خروج را نیز به ان اضافه کنید که در سیستم های تشخیص پلاک هوشمند راهبند توسط کنترلر امکان پذیر است.

استفاده از قابلیت ptz بصورت دستی وریفوکال نام دارد که جهت استفاده از دستگاه صدور قبض پارکینگ و نیز راهبند هوشمند برای نرم افزار پلاک خوان بسیار حائز اهمیت است.

امنیت داخلی:

یکی از امکانات دوربین های تحت شبکه این است با ایجاد رمز گذاری مشخص کنید چه فردی بتواند چه تصویری را مشاهده نماید . و تصاویر شما از هر نظر امن خواهد ماند.تصاویر دوربین های آنلوگ امن نیست. بدلیل عدم استفاده از رمز گذاری یا روشی برای تشخیص کاربر ، تصاویر دوربین های آنالوگ به سادگی قابل سرقت و یا حتی تغییر یا حذف می باشند و این باعث مشکل در نظارت دوربین می شود . علاوه بر رمزگذاری HTTPS وپشتیبانی VPN ، دوربین های IP می توانند از فیلتر های IP address و IEEE 802.1x استفاده کنند.

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور هستم معتقدم همیشه با کمی فکر کردن راه کار های مناسبی را میتوان خلق کرد عاشق کار گروهی هستم.

دیدگاه ها بسته شده است