دستگاه ارسال پیامک

دستگاه ارسال پیامک اس ام اس (gsm modem)

این دستگاه در اصل یک دستگاه gsm مودم است که یک سیمکارت داخل آن قرار داده میشود تا از آن برای ارسال پیامک استفاده شود ، البته بیشتر مودمهای gsm قابلیت ارسال پیامک را ندارند.

دستگاههای جی اس ام ارسال سایزی شبیه به یک فلش USB دارند و مانند آنها به پورت USB  کامپیوتر متصل میگردند.

دستگاههای جی اس ام اغلب چندین پورت از پورتهای کام را باز و از آنها برای استفاده از نرم افزارهای خود استفاده میکند و فقط یک یا دو پورت آنرا جهت استفاده نرم افزارهای دیگر برای استفاده باز خواهد گذاشت که نرم افزار پارکینگ از آن پورتها برای استفاده در نرم افزار استفاده میکند.

موارد استفاده از دستگاههای ارسال پیامک میتواند گسترده باشد بعنوان مثال در نرم افزارهای عمومی پارکینگ برای ارسال پیامک گزارش در ساعتهای خاص از روز استفاده میشود که در این پیامک مشخصات کاملی از کارکرد پارکینگ وضعیت ورودی خروجی و موجدی پارکینگ برای مدیران ارسال میشود یا در نرم افزار پارکینگ ترانزیت یا نرم افزار پارکینگ مرزی علاوه بر موارد استفاده در نرم افزار پارکینگ عمومی برای ارسال پیامک نوبت دهی برای خروج از مرز و یا مشخص کردن نوبت آنها به رانندگان استفاده میشود که این امر باعث کم شدن حجم تماسهای رانندگان و یا مراجعه کمتر آنها به پارکینگ جهت دریافت نوبت خواهد شد. از این دستگاه در نرم افزار خدمات هتلداری رزرواسون هتل جهت ارسال پیام به مدیران و مسافران و در نرم افزار خدمات پس از فروش جهت ارسال پیامک به مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد.

دیدگاه ها بسته شده است