آداپتورها و تفاوت انواع آنها

آداپتورها وسیله ای الکتریکی هستند که به منظور کاهش ولتاژ برای لوازم الکتزیکی حساس مورد استفاده قرار میگیرد . بایدبدانیم که جریان الکتریکی در انواع و گونه‌های مختلفی است از جمله متناوب AC، مستقیم DC، چرخشی و…. آداپتورها اغلب جریان متناوب و چرخشی را به جریان مستقیم تبدیل میکند . برای مثال میتوان با استفاده از آداپتور برق شهری 220 ولت متناوب را به برق 12 ولت مستقیم تبدیل کند . درست مانند خروجی انواع باتری DC. اما نکته مهم به صرفه تر بودن آداپتور نسبت به باطری ها است .

کاربرد اداپتور ها برای کاهش ولتاژ برای لوازم الکترونیکی حساس است که لوازم الکترونیک از آن استفاده میکنند که در خود منبع تغذیه ندارند .

برای استفاده و انتخاب آداپتور مناسب باید به قسمت input مصرف کننده مراجه کرده و ولتاژ و شدت جریان را برای انتخاب اداپتور مناسب مد نظر قرار داد. یکی دیگر از راهکار ها بررسی اداپتور قبلی دیتگاه مصرف کننده است .

در سیستم کنترل تردد خودرو و اتوماسیون پارکینگ از آداپتور ها برای تامین برق دوربین ها و کنترلر دستگاه هوشمند پارکینگ استفاده نمود.

از نظر ئلتاژ خروجی آداپتور های 5 ولت 12 ولت و 24 ولت پر کاربرد ترین نوع اداپتور ها هساتند که برای تلفن همراه چراغ LED و… استفاده میشود.

از نظر شدت جریان آداپتور ها بین 200 میلی آمپر تا 12 آمپر هستند در صورتی که شدت جریان دقیق در نظر گرفته شود مناسب است و امکان آسیب به مصرف کننده کمتر خواهد بود .

از مزایای آداپتور ها میتوان به قابل جایگزینی راحت ، محافظ جان بودن ، وزن و ابعاد کوچک اشاره نمود .

آداپتور ها در انواع دیواری رئمیزی و صنعتی در بازار قابل تهیه هستند

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور هستم معتقدم همیشه با کمی فکر کردن راه کار های مناسبی را میتوان خلق کرد عاشق کار گروهی هستم.

دیدگاه ها بسته شده است