تکنولوژی defog در دوربین های مداربسته

تکنولوژی هایی که در دوربین های مداربسته استفاده میشود همواره برای افزایش نرخ بهیود خروجی تصاویر نهایی است . این تغییرات در تکنولوژی ها به منظور افزایش کیفیت تصاویر و واقعی تر شدن آنها در شرایط جوی مختلف است .این تغییرات باعث میشود تا در هر شرایطی خروجی تصاویر واقعی تر نشان داده شود .

در شرایط جوی مناسب کنترل تصاویر و خوانش پلاک در سیستم های پلاک خوان در پارکینگ های روباز با مشکل روبرو نخواهد شد اما در زمانی که مه وجود دارد یا ذرات معلقی مثل گرد و غبار باران یا برف وجود دارد باعث کاهش کیفیت تصاویر ودر نتیجه پردازش پلاک میشود .

این ذرات معلق در مقابل دوربین باعث ایجاداختلال در پردازش نرم افزار کنترل تردد پارکینگ خواهد شد و در نتیجه میزان خطا در خوانش سیستم هایپلاک خوان در پارکینگ های روباز میشود .

تکنولوژی Defog یا ضد مه در دوربین های پلاک خوان پارکینگ ها چیست ؟

این تکنولوژی در دوربین ها برای رفع مه در تصاویر در پارکینگ های روباز که از دوربین پلاکخوان استفاده میشود در مناطقی که این عوامل جوی شایع است استفاده میشود .
عملکرد این تکنولوژی هماهنگ کردن کنتراست تصویر ارسالی قبل از فشرده سازی آن است .  همچنین نکته مهم این ویژگی تناسب مه زدایی به نسبت چگالی مه است . این الگوریتم در دو مرحله انجام می گردد:
1. مشخص کردن میزان چگالی گرد و غبار یامه
2. نحوه بازسازی و تصحیح تصاویر
این تکنولوژی میتواند پیکسل به پیکسل تصاویر را بررسی کرده و میزان این تراکم را بررسی کند  و میزان کنتراست تصاویر را مشخص کند . از آنجایی که تنظیمات این الگوریتم تماما در داخل دوربین انجام می شود، در نتیجه هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر رخ نمی دهد.

در سیستمهای پلاک خوان و نرم افزار اتوماسیون پارکینگ جهت شناسایی پلاک و وضوح تصویر از این قابلیت استفاده میشود ؛ همچنین در طراحی و ساخت دوربین پلاک خوان در دستگاه پارکینگ این قابلیت کاربرد بسیار ارزشمندی خواهد داشت.

کیان اکبرپور
کیان اکبرپور هستم معتقدم همیشه با کمی فکر کردن راه کار های مناسبی را میتوان خلق کرد عاشق کار گروهی هستم.

دیدگاه ها بسته شده است